Szépség-Élet-Stílus

Esszencia

Esszencia

Zabkása reggelire

2015. július 08. - KaticA

Úgy szól a fáma, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Én azonban -bevallom töredelmesen- sohasem tartottam fontosnak a reggeli lakmározást. Valahogy mindig elképzelhetetlen volt számomra, hogy egyből ébredés után jól telerakjam a hasamat. Sohasem voltam éhes és sohasem kívántam az ételt a reggeli órákban. Bőven beértem egy napindító bögre teával... egészen addig, amíg várandós nem lettem. Akkor rájöttem, hogy a reggeli émelygést úgy kerülhetem el a leghatékonyabban, ha reggelire elfogyasztok valami könnyű ám laktató finomságot.

A Kedvesem minden reggel zabkásával indítja a napot, amit a klasszikus módon készítek számára: némi tejben és vízben, kevés cukorral megfőzöm a zabpelyhet, mert Ő így szereti. Én viszont ebben a formában nagyon nem szeretem. Egyrészt nem kedvelem ezt a bébipapi állagot, másrészt nem fogyasztok tejet ráadásul a kristálycukor is többnyire tiltólistán van nálam. Tehát kellett valami alternatív megoldás, hogy én is élvezhessem a zabkása nyújtotta örömöket. :)

photogrid_1435050171918.jpg

És lőn! Találtam egy receptet, Mautner Zsófi (Ízes Élet) ajánlásában, amit ki is próbáltam íziben. Íme tehát a ráérősebb reggelek reggelije. Én úgy érzésre szoktam adagolni a hozzávalókat, de a recept szerint a következő adagolás szükségeltetik:

- 20 dkg zabpehely
- 10 dkg dió és/vagy mogyoró és/vagy mandula...
- 3-4 evőkanál agavé szirup de néha kókuszcukorral vagy mézzel helyettesítem ezt.
- 1 teáskanál sütőpor
- fahéj
- 1 tojás (a tojás fogja össze a masszát, de ezt legközelebb kipróbálom szentjánoskenyér liszttel helyettesíteni)
- 6 dl mandulatej de aki szereti, sima tejjel is készítheti
- 5 dkg vaj vagy olívaolaj vagy kókuszolaj
- 1 banán
- 1 alma de ezen gyümölcsök mellett még bármilyen idénygyümölcs felhasználható.

Egy nagy tálban összekeverjük a zabpelyhet a fahéjjal és a sütőporral. A tejhez hozzáadjuk az agavé szirupot vagy kókuszcukrot vagy mézet és a tojást. Egy nagy hőálló tálat kikenünk olívaolajjal vagy kókuszolajjal vagy olvasztott vajjal. Beleszórjuk a zabpehely felét, erre jönnek a gyümölcsök: a felkarikázott banán, a felkockázott alma... Erre szórjuk a zabpehely másik felét. A diót durvára vágjuk és rászórjuk a tetejére. Végül rálocsoljuk a tejet és olvasztott vajjal meglocsoljuk. 180 fokon 35-40 percig sül. A recept szerint, ha kicsit hűlni hagyjuk, szeletelni is tudjuk, de nekem mindig csak addig marad klasszul egyben, amíg ki nem próbálom szedni a tálból. Azonban mindez az ízét egyáltalán nem módosítja. Isteni finom és tápláló reggeli.

A bejegyzés trackback címe:

https://kencevilag.blog.hu/api/trackback/id/tr497566784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása