Szépség-Élet-Stílus

Esszencia

Esszencia

Illatok bűvöletében

2016. november 16. - KaticA

Ma reggel a tél szelíden bekopogtatott az ablakunkon. Korán keltem, s nem ám ébresztőórára, de még csak nem is a kisfiam ébresztgetésére, hanem magamtól. Frissen és kipihenten, óvatosan surrantam ki a puha, meleg ágyból. Mosolyogva vetettem egy pillantást életem békésen szendergő pasi duójára, és halkan behúztam magam mögött az ajtót. A nappali közepén ráléptem egy dinóra, ami méltatlankodva csippantott egyet a talpam alatt. Hamar bekészítettem a reggeli vitaminbombánkat a turmixgépbe, s miközben a forró teámat kavargattam a nappali hatalmas ablaka előtt ácsorogva, puha hóesés kezdődött odakinn.

Oly gyorsan elröppent az ősz, nem is vagyok egészen biztos benne, hogy itt volt. Viszont a tél észrevétlenül kúszott be a levegőbe, s hozott magával különös  aromákat, és ábrándos, varázsos hangulatokat. Előfordult már veletek, hogy behunytátok a szemeteket és mélyen magatokba szívtátok egy egy évszak illatát? A tél illata számomra édeskés, fás, füstös. Egyszer nehéz és nyirkos, máskor pedig száraz és karcos. Néha alma és gesztenye illata hatja át a levegőt, a kéményekből szállingózó füst pedig önkéntelenül is az otthon melegét juttatja eszembe. Az otthont, ahol a szeretteim vannak, és ahol jól esik kuckózni, mert puha és biztonságos. Alapvetően társasági ember vagyok, azonban a tél inkább a benső dolgokra való figyelem időszaka nálam. Dermesztő téli estéken imádok forró, fűszeres teát kortyolgatni, mélyen beszippantani a fahéj, a gyömbér és a csillagánizs meleg illatát, amely életet lehel még a legfagyosabb testbe is, bársonyos jazzt hallgatni, a naplómba jegyzetelgetni kósza gondolatokat és egyszerűen nem gondolni a külvilágra.

aviary_1479315025065.jpg(Fotó: Pinterest)

S mely parfümök a kedvenceim ebben a hideg évszakban? Íme:

- Thierry Mugler: Angel Muse:
Nagyon szeretem az Angelt is, ám ez a flankere engem különösen elvarázsolt. Ez év áprilisában debütált a nagyközönség előtt, én pedig már nyáron is használtam, azonban úgy vélem, rajtam most a legszebb. Az anyaillatnál sokkal visszafogottabb, édeskés, mogyorókrémes finomság, lágy tejszínnel és egy leheletnyi pacsulival. Ez ő, a Múzsa. Finom kis teremtés, nem tolakodó, nem hivalkodó, de határozottan jelen van és lágyan körülfon a hófehér kecses kacsóival.

- Molinard: Habanita:
Az 1921-es ikonikus Habanitának a már reformulált, 2012-ben megjelent változata ő. A korábbi verziókat sajnos nem ismerem, de ez a mostani szó szerint elvarázsolt engem. Azonnal, a legelső szippantással. Nem egyszerű róla írni... boszorkányos illat, sok, sok összetevőből, melynek hatására olyan képek villannak fel bennem, amiket valaha, talán egy másik életben már átéltem. Nagyon, nagyon rég történt... évszázadokkal, évezredekkel ezelőtt. Egy kis erdei kunyhó, távol a világtól, jázmin fut magasan a házikó falán, amely mintegy védőpajzs, úgy öleli körül a kis lakot, védelmet nyújtva az illetéktelen személyek ártó szándékaival szemben. Éjszaka van. A szobácskát átjárja a szantálfa füstje és az édes, nehézkes jázmin aromája. Egy üstben illatos főzet... A szeretőmet várom, aki az éjszaka csendjében, lopva érkezik... Fa, füst és virágok illata ő, tele sötét mélységekkel. Olyan, mint egy fekete bársonytakaró. Rajtam a szantál, az ylang ylang és a jázmin érvényesül legfőképp, egy csipetnyi ámbrával. Csak saját felelősségre kipróbálandó.

- Carner Barcelona: Palo Santo:
Azaz a Szent Fa, amely Ecuadorból és Peruból származik. Régen az Inkák, tisztító szent füstölőként használták, mert elűzi a gonosz szellemeket és a távol tartja az emberektől a rontást, balszerencsét, a rosszindulatot, a szemmel verést, az alacsony minőségű entitásokat és energiákat is. Peru és Ecuador lakatlan területein  és erdőiben élő Sámánok még napjainkban is használják különböző rituálék és szertartások alapvető eszközeként, mivel a különleges illatú és erejű füstölő, teljes auratisztító és ördögűző hatású. És valóban, ez az illat, maga a mágia. Füstös, mély, balzsamos, édes. Erős és védelmező. Olyan, amit akár egy jó pasin is el tudnék képzelni. Karamellás, édeskés, fás, egy gondolatnyi rummal... Picit a férfias(abb) énemet erősíti, mégis istennőnek érzem magam tőle. Nagyon friss még a kapcsolatunk, de tudom, érzem ahogy vonz magához... napról napra szorosabban.

- Tom Ford: Noir pour Femme:
Egy olyan boszitársam ismertetett meg vele, akivel habár még sohasem találkoztunk személyesen, mégis úgy érzem, már ismerem Őt valahonnan, talán egy korábbi életünkből. Kaptam tőle egy kis mennyiséget ajándékba, és egyáltalán nem csodálkoztam azon, hogy tökéletesen eltalálta az ízlésemet. A Noir pour Femme, egy isteni nedű, egy tökéletesen megkomponált illat, amely maximálisan tükrözi Tom Ford zsenialitását... szerintem.
A nyitánya, mint a szélvész, úgy söpör le a lábamról. Édes, balzsamos gyönyörűség. Majd lassanként, ahogy elcsendesedik, felbukkan a vaníliás habos kakaó, amely megmelenget a fagyos téli estéken. Oly puhává válik, mint a legfinomabb, legdrágább kasmír, és oly gyengéden ölel, mint a leggyengédebb szerető. Én fülig beleszerelmesedtem.

- Lush Lust:
Maga a pőre szexualitás. Szégyentelenül érzéki, tiszta jázmin! Vigyázat, szélsőséges érzelmeket vált ki a "nagyközönségből", és nagyon tudni kell viselni... nem egyszerű darab.

A bejegyzés trackback címe:

https://kencevilag.blog.hu/api/trackback/id/tr7311965291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása