Szépség-Élet-Stílus

Esszencia

Esszencia

Három imádott vegán reggelim

2018. június 27. - KaticA

Többen is jeleztétek felém, hogy osszam már meg veletek -legyek oly szíves- azokat a recepteket, melyeknek illusztrációját -hellyel-közzel nap mint nap- ország-világ elé tárok az Insta posztjaimban. Kértétek, hát megkapjátok. :))

Úgy döntöttem, első körben néhány finom és egészséges reggelim receptjének rejtelmeibe avatlak be titeket. Mert ugyebár a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Bevallom, ennek ellenére én soha életemben nem voltam az a tipikus reggeliző típus. Gyerekkoromban persze muszáj volt suliba indulás előtt, de miután már nagyobb önállóságot kaptam, biz' én teljesen elhagytam a reggeli étkezés procedúráját. Tudom, ez nem túl helyes, azonban valahogy reggel sosem vagyok igazán éhes. A mai napig is a legfontosabb számomra, hogy a bögre forró teámat nyugodtan elkortyolhassam. A teakészítés nálam egy valódi szertartás: közben átgondolom az aznapi teendőimet, s amíg élvezem a vidító ám nem részegítő italom aromáját, magányosan, gyerekzsivaj és gyerekhiszti nélkül meditálok egy picit.
A reggeli mentes napindítási szokásomon a várandósságom idején változtattam. Akkoriban ugyanis reggeli nélkül meglehetősen émelygősen indult a napom. Ezt elkerülendő bevezettem hát a könnyű reggeliket a napirendembe. Mióta pedig növényi étrenden vagyok, tökélyre fejlesztettem az egészséges, ám kiadós, szelíden hedonista napindító lakomákat. :) Óriási szerencsém van lévén, hogy itthonról dolgozom, így nem kell rohannom reggelente sehová, de ne aggódjatok: a következő pofonegyszerű reggelik -egy kivétellel- zökkenőmentesen beilleszthetők még a kapkodós, munkába sietős reggeli étkezésekbe is. Íme az én kedvenceim, időigényességi sorrendben:

1. Gyümölcs smoothie - ha egyáltalán nem vagyok éhes, de mégsem akarok bűnözni a reggeli elhagyásával.
img-3499.JPGHozzávalók 2 főre:

- 1 banán
- 1 alma
- 1-2 csésze málna, szeder, fekete áfonya... (ha idény van, friss gyümölcsökből, az év többi részében pedig az apósom kiskertjéből származó, lefagyasztott példányokból)
- 1 csésze bébispenót
- 2 ek. aprószemű zabpehely
- 1 ek maca por
- 2 ek lenmagpehely vagy tönkölypehely
- zabtej ízlés szerint, attól függően, hogy a sűrűbb, esetleg a folyékonyabb változatot kívánom-e.

A hozzávalókat bedobálom a turmixgépbe, hozzáöntöm a zabtejet, és végül összeturmixolom az egészet. Zabtej helyett természetesen használhattok kókusztejet, mandulatejet, vagy bármilyen vaníliás növényi tejitalt, az ízléseteknek és hangulatotoknak megfelelően.

2. Zabkása - egy kicsit másként
img-3865.JPG
img-3857.JPGHozzávalók 1 főre:

- 3-4 ek aprószemű, lágy zabpehely
- 1 ek zabpehelyliszt
- 1 ek lenmagpehely
- 1 ek tönkölypehely
- 1 ek maca por
- 1 ek kakaópor
- 1 csipet fahéj
- 1 tk agavészirup
- kb. másfél-2 dl sima vagy vaníliás zabtej
+ extra: egy darab banán reszelve

A hozzávalókat egy tálkában vegyítem, összekeverem, majd egész éjszaka a hűtőszekrényben pihentetem. Reggel két út áll előttem: vagy hidegen fogyasztom, vagy 1-másfél percig melegítem a mikróban, csupán addig, amíg felfut a tálka tetejéig.  Mindkét esetben kéretik jól megkeverni fogyasztás előtt. Én úgy szeretem, ha jó krémes az állaga. De ez is ízlés kérdése. A zabtej mennyiségével szabad nyugodtan játszani. Plusz ha extrán laktatóvá akarom tenni, a legvégén simán belereszelek egy banánt is. Nyami!

3. Tofurántotta - kiadós finomság a ráérős reggelekre
img-3810.JPGHozzávalók 1 nagyobb étkű, vagy 2 kisebb étkű főre:

- 1 lilahagyma
- 1 szál újhagyma
- 1 kaliforniai paprika
- 3-4 buci gerezd fokhagyma (fokhagyma mániás vagyok)
- 1-2 paradicsom
- olívaolaj vagy kókuszolaj
- 1 csomag (180 g.) tofu. Én a Lunter féle natúr vagy füstölt változatot használom, attól függően, épp melyikhez jutok hozzá. Amit még szeretek, az a Lidlben megvásárolható lila csomagolású marinált tofu.
- só, bors, natúr vegeta, kurkuma. A tojásos ízhatás elérése érdekében pedig egy csipetnyi fekete só még adagolható, de ez abszolút fakultatív.

A lilahagymát apróra kockázom, az újhagymát és a paprikát rusztikus darabokra szelem, és egyszerre dobom a magasabb falú forró serpenyőbe. Néhány percig pirítom őket, majd mehet hozzájuk a fokhagyma, amit fokhagymanyomóval préselek a díszes társasághoz. :) A paradicsomo(ka)t megmosom, meghámozom, és felkockázom, majd mehet(nek) a serpenyőbe. Jó néhány percig párolódhatnak a saját levükben. Olyan ez az egész, mint amikor lecsót készítünk. Ha már jónak ítélem az állagukat, tehát picit még roppanósak, de már nem nyersek a zöldségek, akkor belemorzsolom a tofut a serpenyőbe. Megfűszerezem: tehát sózom, borsozom, vegetázom, kurkumázom. A legvégén pedig a csipetnyi fekete sóval koronázom meg ezt a pompás étket. Ilyenkor még egy-két percig rotyogtatom, hogy összeérjenek az ízek, aztán kezdődhet a lakoma.

Jó étvágyat kívánok! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kencevilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8414070845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása